subota, 12. studenoga 2011.

VREDNOST ŽENE U ISLAMU I DRUŠTVU 

Zapadnjaci su glasni zagovornici oslobađanja žene neznajući kakav je preokret napravio Islam po pitanju žene. U to vrijeme, bio je to ogroman iskorak. U vrijeme pojave Islama položaj žene je bio ravan statusu pokretne imovine muškarca čija vrijednost je nešto više nailazila vrijednost domaće životinje. Oni koji temeljito izučavaju Islam znaju da Zapad nije ponudioo ništa novo na ovom planu, osim povećanja slobode, stoje povećalo razuzdanosti pokvarenost. Islam zabranjuje razuzdanost, nemoral, vulgarnost, ponižavanje i izopačenost. Da li ta zabrana sprječava napredak i razvoj žene? Koja od ovih stvari pribavlja ženi plemenitost i čestitost, i uzdiže njenu ličnost?

Islam ne pravi razlike između muškarca i žene. Po islamskom učenju ljudi se izdvajaju po njihovu isticanju u vrlinama, pobožnosti, poštovanju, duhovnim i moralnim kvalitetama. Dopušteno je muškarcu i ženi da razvijaju te izuzetne vrijednosti. Na Sudnjem danu svakoj duši sudit će se, bez obzira na pol, prema plodovima njihovih djela, a po navedenom kriteriju. U 97. ajetu sure "En-Nahl" stoji:

"Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je. Mi ćemo dati da proživi lijep život j, doista, ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su zaslužili." Islam smatra da se muškarac i žena međusobno dopunjavaju, na Što ukazuje 195. ajet sure "Ali 'Imran":

"I Gospodar njihov im se odaziva: "Nijednom trudbeniku između vas trud njegov neću poništiti, ni muškarcu ni ženi - vi ste jedni od drugih." 

Koristeći razum i posjedujući moralne vrijednosti, mnoge žene su dostigle visok nivo istinske čovječnosti i sreće. Mnogi muškarci, padaju veoma nisko zbog toga što se ne ponašaju u duhu razuma i prepuštaju se niskim strastima. Pojavom Islama položaj žene se bitno mijenja. Ona je direktno umiješana u poslove uprave. O tome svjedoči i ovaj primjer, koga prenosi Ibn el-Dževzi u djelu "El-Muntazam". Priča se da je jednom prilikom drugi halifa Omer r.a., pred velikom masom ljudi sa minbere rekao: "O ljudi, ne povećavajte mehr žena više od 400 dirhema, a onaj ko to uradi, višak će biti prebačen u državnu kasu muslimana (bejt mal)."

Ljudi su ustali da mu odgovore, a jedna utjecajna žena je rekla: "Kako možeš tako nešto reći, a Kur'an u suri en-nisa' kaže; "Ako hoćete da jednu ženu pustite, a drugom se oženite, i jednoj od njih ste dali mnogo blaga, ne oduzimajte ništa od toga." (4:20) Omer nije mogao poreći optužbu i povukao je svoju izjavu govoreći: "Žena je istinu rekla, a muškarac je pogriješio."

Suprotno tretmanu žene u Islamu, tragična je potlačenost žena u predislamskoj Arabiji. Kakvo uzvišeno dostojanstvo je Islam osigurao ženskom polu, davši joj pravo dajavno kritizira halifu i natjera ga da povuče svoj vlastiti stav koji je u suprotnosti sa Kur'anom. Islam je muškarcima oduzeo pravo posjedovanja žene i ustanovio jednakost medu njima, s punim uvažavanjem razlika u muškoj i ženskoj konstituciji. Zakoni modernih evropskih zemalja oduzimaju ženi sva prava posjedovanja imovine.

U XIX stoljeću vjerske vode u Francuskoj su, nakon duge diskusije, odlučile: "Žena je ljudsko biće, ali je stvorena da služi muškarcu." Tek nedavno su žene u evropskim zemljama stekle neka prava na posjedovanje imovine.

Zakonom iz 1850. g. u Engleskoj, ženi je oduzeto pravo na nacionalnu pripadnost. Ona nije imala pravo na posjedovanje imovine, čak i odjeća koju je oblačila nije bila njeno vlasništvo. Henri VIII je izdao ukaz kojim zabranjuje ženama čitanje "svete knjige". 
U Engleskoj je 1882.g. donesen zakon koji ženi osigurava neka prava koja ona nije imala prije. Između ostalog dobila je pravo da slobodno raspolaže svojom imovinom, umjesto daje izravno preda svom mužu.

Islam je prije 14 vjekova objavio potpunu materijalnu neovisnost žene, njeno pravo da posjeduje i raspolaže imovinom bez nadzora ili kontrole bilo kog muškarca, da vodi poslove, trguje i vodi sve transakcije koje se tiču njene dobiti i gubitka, uključujući i izvršenje dobroćinstava, a daje niko ne provjerava. U 32. ajetu sure "En-Nisa"' stoji: "Nikako ne poželite ono čime vas je AIlah jedne iznad drugih odlik-ovaol Muškarcima pripada udio što ga steknu, a i ženama pripada udio što ga steknul A od Allaha tražite iz Njegova obilja! Allah je Znalac stvari svake".
Pored prava vlasništva, Islam je ženi pribavio dostojanstvo, slobodu i neovisnost. Kada je u pitanju brak, kao jedan od najvažnijih i najosjetljivijih statusa u ženinom životu. Islam je učinio sve da je u toj ravni osigura i omogući joj slobodu izbora čovjeka sa kojim želi život u braku. Prava i privilegije, za koje su se izborile evropske žene nakon pritisaka na društva u kojima žive i koja su tek nedavno postigle, Islam je pravno regulirao svim ženama, bez potrebe da pobunom participiraju u objavi takvih zakonskih normi, i to mnogo stoljeća ranije. I, zaista, nema trenutka u ženinom životu i nema problema s kojim se može suočiti, a za koga Islam nije našao najbolje rješenje.

Istina je, daje položaj Žene na Istoku danas nezadovoljavajući, ali, za to nisu krivi islamski propisi. Problem je u zanemarivanju vjerskih propisa na političkom, društvenom i ekonomskom planu.

Siromaštvo je jedan od važnih razloga za loše životne uslove žene na Istoku. Određena grupa je prebogata, a većina je izuzetno siromašna, i žrtve su gladi i bijede. Kao rezultat te ekonomske diskriminacije, ljudi su lišeni snage da se odupru i traže promjene u svojoj sredini, a svoje nezadovoljstvo zbog toga izliju na žene i djecu. U takvoj situaciji ni žene nemaju snage da iskoriste svoja zakonska prava i da traže sudsku zaštitu zbog nasilja i tiranije njihovih muževa. Žene se plaše životnih poteškoća bez muškog saputnika u muškom svijetu, a njeni rođaci je ne mogu zaštititi, nema sumnje da se moralne vrijednosti gube u društvu siromašnih i obespravljenih, a zamjenjuje ih nepravda i nasilje. Dakle, osnovni razlog ovakvog položaja žene na Istoku je siromaštvo, a ne islamski društveni sistem i islamski propisi.
Islam se bori protiv siromaštva i nepravde, a prirodna bogatstva pravedno i ravnomjerno dijeli među svim slojevima društva. Islam zabranjuje rasipništvo, uklanja socijalne nepravde i razlike u društvu. Islam je protiv nepravde i obespravljivanja ljudi, kao što je i protiv ljudskog iskaljivanja nezadvoljstva i bijesa na ženi i djeci. Islam insistira na punoj pravnoj zaštiti Žene, bez obzira u kakvoj situaciji se nalazila.


Može li iko pametan smatrati da su nepravilnosti i nepravde u islamskim sredinama rezultat primjene islamskih propisa? Zar se islamski propisi ne temelje baš na moralnom odgoju, pravdi, čestitosti i poštenju te ljubavi među svim ljudima, a posebno među članovima jedne porodice. Ovakav Islam je spasio ženu od poniženja i potlačenosti u kome je živjela prije pojave Islama i zahvaljujući njemu ona je zauzela odgovarajuće mjesto koje joj kao biću pripada.

Pitamo se kakav značaj i položaj ima žena na Zapadu; koju joj vrijednost nudi zapadna civilizacija? Vrijednost žene u modernom dobu pala je na najniže stepene.1 U savremenom svijetu žena se koristi za smirivanje životinjskih strasti kod muškarca, te u različite propagandne svrhe. Kino, televizija i trgovina je koriste kao sredstvo za odmor i razonodu.

Ugled i dostojanstvo danas se ne cijene prema njenim moralnim vrijednostima, obrazovanju i znanju. Često pobožne i učene žene ostaju u sjenci, dok poštovanje i ugled pripadaju ženama koje sebe nazivaju "umjetnicama", iako ne obavljaju nikakav koristan posao za zajednicu i nisu izvor dobra za ljude. One, u ime umjetnosti, čine na hiljade grijeha i svega onoga Stoje u suprotnosti sa moralom i čestitošću.

Američki sociolog piše da savremena striptizeta može godišnje zaraditi mtlion dolara; čovjek koji može oboriti nekog drugog čovjeka jednim udarcem pesnice dobiva pola miliona;1 čovjek koji je cijeli život proveo služeći druge, u doba kada mu kosa osijedi, ima jedva dovoljno za preživljavanje."

Profesor Albert Konoli piše: "Engleska žena sel919.g. borila za pravo da bude birana u Parlament ne plašeći se zatvora ni smrti. Ko je tada mogao i pomisliti da će sloboda za koju se izborila biti zamijenjena potpunim moralnim i društvenim padom žene i to za samo pola stoljeća kasnije. Da su te žene danas žive, morale bi se ponovo boriti za svoju slobodu. Iskustvo pokazuje da u posljednjih pedeset godina žene nisu ništa dobile tom slobodom. Naprotiv, samo su žrtvovale čast i položaj koji su imale prije." (Citirano prema magazinu "Prosvijetljeni mislilac," br. 829)

Nema komentara:

Objavi komentar